Thursday 21 May 2015

Pilot Cafe (2015) Full Movie (Tonton Online)


Pengarah Osman Ali
Konsep asal Pilot Cafe oleh Ahadiat Akashah
Tempoh tayangan 92 Minit
Tayangan : 30 April 2015
Negara  Malaysia
Bahasa Melayu
Perbelanjaan RM 3 Juta
Pulangan kasar RM 1.1 Juta
Cerita oleh : Jujur Pranato & Ahadiat Akashah
Syarikat produksi : Astro Shaw & Tarantella Pictures
Genre : Romantik, Drama
Klasifikasi :  U - Untuk tontonan umum

Lawati Kami / Visit Us :
Facebook : MalayMoviesDownload

Pelakon
Fahrin Ahmad sebagai Kapten Ameer Reza
Izara Aishah sebagai Maya
Neelofa sebagai Sharmila
Remy Ishak sebagai Rashid
Keith Foo sebagai Haris
Eizlan Yusof sebagai Dr Khaleed
Aishah Elias sebagai Elaine
Dian P Ramlee
Rosnah Johari
Zaidi Omar
Hafizzudin Fadzi

SINOPSIS PILOT CAFE

Ceritanya bermula dengan seorang juruterbang bernama Ameer Reza yang suka berfoya-foya mula berubah dan insaf selepas kehilangan orang tersayangnya. Ameer kemudiannya telah membuka sebuah cafe, dan dari situ dia telah bertemu dengan seorang gadis kampung bernama Maya.

Namun segalanya berubah apabila dia kehilangan sahabatnya, Harris yang maut ketika mengendalikan helikopter. Ameer mula sedar hidupnya selama ini penuh dengan kejahilan. Lalu, dia berniat insaf dan meninggalkan kekhilafan lampau.

Ameer sering diburu igauan mimpi ngeri atas perbuatan silamnya. Bagi menebus dosa silam, Ameer berhenti dari menjadi juruterbang dan mengusahakan Pilot Cafe. Takdir telah menemukan Ameer bersama gadis kampung, Maya lakonan Izara Aishah yang diburu bapa ayam. Melihat keadaan Maya, Ameer terus menghulurkan bantuan.

Sedikit demi sedikit Ameer mengetahui punca Maya melarikan diri ke Kuala Lumpur dan itu membuatkan dia simpati terhadap gadis naif yang berbadan dua dek terlanjur dengan kekasihnya Rashid lakonan Remy Ishak. Saat itu, dia terkenangkan Sharmila lakonan Neelofa iaitu salah seorang gadis yang ditidurinya dan tanpa sedar dia tertarik pada gadis itu. Malangnya, Sharmila menghilangkan diri sewaktu dia menyuruhbya menggugurkan kandungan. Ameer mengambil keputusan menjaga Maya dan memberi perhatian pada bayi kandungannya.

Rashid, kembali menuntut haknya ke atas Maya. Apakah kesudahan cerita menarik yang turut mampu menyentuh hati para penonton yang meminat genre filem sebegini. Jangan lupa ke pawagam berhampiran anda.

Trailer :


Tonton Pilot Cafe (2015) Full Movie Online:

No comments:

Post a Comment

rating

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...