Tuesday 19 May 2015

Ustaz, Mu Tunggu Aku Datang (2013) Full Movie Tonton Online

Poster

Pengarah : Pierre Andre
Penerbit : David Teo
Syarikat produksi : MIG Picture
IMDB : 7.3/10  Ustaz, Mu Tunggu Aku Datang! (2013) on IMDb
Klasifikasi : U – Untuk tontonan umum
Genre : Komedi, Drama
Tarikh Tayangan : 28 November 2013
Tempoh tayangan : 92 Minit
Negara :  Malaysia
Bahasa : Bahasa Melayu

Lawati Kami / Visit Us :
Facebook : MalayMoviesDownload

Sinopsis

Filem Ustaz Mu Tunggu Aku Datang ini mengisahkan Dadu, seorang pemuda yang hanyut tanpa tujuan dari hari ke hari. Dia seringkali dipecat dari kerja dan tidak pernah serius dengan segala yang dilakukannya. Dadu tinggal bersama Muiz yang turut bergantung kepada Dadu untuk hidup. Kedua-dua mereka tidak taat pada agama sehinggalah sepupu Dadu, Hamzah datang tinggal bersama. Hamzah kini adalah seorang yang taat pada agama dan sering pergi ke masjid untuk bersembahyang dan mendengar ceramah agama. Terkejut dengan perubahan pada diri Hamzah, Dadu dan Muiz berazam untuk mengubah diri mereka tetapi jalan untuk kembali jalan yang lurus bukanlah sesuatu yang mudah.



Pelakon
Shahrol Shiro sebagai Dadu
Ajak Shiro sebagai Muiz
Along Eyzendy sebagai Ustaz Hamzah
Epy Raja Lawak sebagai Banduan Penjara
Mikail Andre sebagai Inspektor
Ustaz Azhar Idrus sebagai diri sendiri

Anugerah dan Pencalonan
Anugerah MeleTOP Era
Filem Meletop Ustaz Mu Tunggu Aku Datang

Tonton Online : Ustaz, Mu Tunggu Aku Datang (2013) Full Movie

Watch Ustaz Mu Tunggu Aku Datang in Drama  |  View More Free Videos Online at Veoh.com

No comments:

Post a Comment

rating

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...